flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

А Н А Л І З стану організації роботи зі зверненнями громадян у Ленінському районному суді м. Харкова за 2017 рік

04 травня 2018, 14:39

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян

у Ленінському районному суді м. Харкова

за 2017 рік

 

Відповідно до вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян", Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»,  Указу Президента "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення" та з урахуванням «Методичних   рекомендацій   по   організації   та   веденню   роботи   із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах Державної судової адміністрації України» в Ленінському районному суді м. Харкова проведено роботу щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення.

Згідно плану роботи суду на 2017 рік проведено аналіз стану роботи із зверненнями громадян.

Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог чинної Інструкції з діловодства за зверненнями громадян. Ведення діловодства, пов’язаного зі зверненнями, що надходять до Ленінського районного суду м. Харкова, технічне супроводження їх розгляду, покладено на секретаря суду Оріховську Н.В.

Звернення, що надходять до суду, неупереджено, об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення.

У 2017 році до Ленінського районного суду м. Харкова від громадян надійшло 76 звернень, з них:

 70  (49 заяв і  21 скарг) звернень громадян (в електронній та письмовій формі) та 6 (скарг) усних звернень:

-  7 звернень щодо невидачі судових рішень (код 301)

-  12 (11письмових і 1 усне) звернень на дії судді (код 302);

- 1 звернення щодо тривалого розгляду справи (303);

- 1 звернення щодо незгоди з судовим рішенням (код 304);

  • 1 звернення щодо несвоєчасного звернення судового рішення до виконання (код 306)
  • 19 (14 письмових та 5 усних) звернень на організацію роботи суду (код 307);
  • 35 звернень з інших питань (код308).

 

Терміни розгляду звернень громадян не порушувались. Звернення громадян були розглянуті у строк до 15 днів – 74, до 30 днів -2.

Залишку нерозглянутих звернень на кінець 2017 року – не має.  

У порівнянні з 2016 роком простежується тенденція до збільшення кількості звернень громадян до Ленінського районного суду м. Харкова:

Рік

2016

2017

Загальна кількість звернень

43

76

скарг

15

27

заяв

28

49

 Так, у 2017 році  кількість звернень громадян збільшилась на 33 звернення у порівнянні з  2016 роком. І хоча збільшення кількості звернень є негативною тенденцією, але слід враховувати, що не кожне звернення є обґрунтованим.

На кінець звітного періоду кількість звернень громадян зменшилась.

Протягом 2017 року надійшло 76 звернень (усних і письмових), з них 27 скарг та 49 заяв.

Найбільш поширеними категоріями звернень громадян за 2017 рік є звернення щодо «організації роботи суду» та  «інших питань». До категорії «інші питання» ввійшли звернення, в яких заявники висувають ряд вимог.

 Причини, з яких громадяни звертаються до суду з заявами та скаргами є досить різноманітними.  Зі змісту звернень вбачається, що найбільша їх частина стосується процесуальних питань: незгоди із судовим рішенням чи процесуальними діями судді, повідомленням про результати розгляду  справи, видачі судових рішень та виконавчих листів тощо.  

 Зі змісту звернень також вбачається, що заявники найчастіше не мають достатніх знань в області процесуального права:

- так, наприклад,  заявники звертаються з вимогою до суду встановити контроль щодо випадків надходження стосовно них позовів чи судових наказів та в разі їх надходження повідомити заявників (3 звернення). При цьому чинним законодавством передбачено, що в кожному випадку при відкритті провадження по справі суд самостійно встановлює коло учасників судового процесу, на права та інтереси яких може вплинути судове рішення,  та повідомляє їх про відкриття провадження та викликає до судового засідання. Встановлення ж контролю судом з цього приводу  - не передбачено чинним законодавством.

- другим прикладом, є випадки коли особи, що звернулися до суду зі скаргами на дії суддів, посилаючись при цьому на незгоду з процесуальними діями та рішеннями суддів під час розгляду справ та на незгоду з судовим рішенням за результатами розгляду справ, - не оскаржують при цьому ці рішення та дії в передбаченому законом порядку, та вимагають вжити заходи в адміністративному порядку.

- значна частина звернень містить повідомлення про конфлікт інтересів між суддею та учасниками процесу без підтвердження таких фактів (9 звернень, причому 7 – від одного і того ж  заявника і стосується тих суддів, які розглядають справи, учасником яких є заявник). При цьому, питання щодо конфлікту інтересів, що виник під час розгляду справи, вирішується в процесуальному порядку. Також зазначене питання може бути розглянуто уповноваженим органом – Вищою радою правосуддя. Заявник же вимагає вирішення зазначеного питання безпосередньо в суді в позапроцесуальному порядку, що суперечить законодавству.

- просять надати правову допомогу в оформлені позовних заяв (1 звернення).

Також мають випадки, коли заявники, скориставшись електронною формою звернень громадян надсилають заяви про видачу копій судових рішень та виконавчих листів (6 звернень) або прохають повідомити про результати розгляду справи  (2 звернення).

Дванадцять звернень є повторними з приводу надання роз'яснень по відповіддям, що були надані судом за результатами розгляду звернень (9 з них надійшли від одного і того ж заявника). Звичайно, повторність звернень є негативною тенденцією, оскільки свідчить, що заявник не задоволений відповіддю, яка була йому надана, через незрозумілість чи неповноту змісту. При розгляді зазначеного повторного звернення встановлено, що повторність викликана перш за все намаганням заявника вплинути на заміну судді в судовому процесі з посиланням на обставини, що не мають підтверджень, тобто без підстав, визначених законодавством.

Також мають місце два випадки окремих звернень з одного і того ж питання (дублювання) громадян та їх представників.

В кожному випадку по кожному зверненню проводиться перевірка доводів заявників, на підставі якої надаються вмотивовані та обґрунтовані відповіді, роз’яснюються положення чинного законодавства.

 П'ять  звернень з усієї кількості поданих за 2017 рік (76) визнані обґрунтованими:

  • 2 звернення стосувалось невчасної видачі копій судових рішень та виконавчих листів;
  • 1 звернення стосувалось невчасної реєстрації скарги на дії слідчого;
  • 1звернення стосувалось неналежного оформлення адміністративної справи;
  • 1 звернення стосувалось неналежної поведінки працівника апарату суду.

У кожному випадку при виявленні порушень з відповідальними особами проводиться роз’яснювальна робота з метою недопущення в подальшому таких порушень та оперативно приймаються відповідні рішення щодо усунення допущених помилок у роботі.

Всі інші звернення, що надійшли до суду у 2017 році  були визнанні або необґрунтованими (оскільки факти, викладені громадянами у поданих скаргах не відповідають дійсності), або носили інформативний характер.

  Слід зазначити, що в суді ведеться постійний моніторинг щодо якості роботи суду. Головою суду здійснюється аналіз причин та умов надходження звернень громадян з тих чи інших питань на нарадах, що проводяться в суді, приймаються відповідні міри та вживаються заходи щодо покращення показників якості роботи суду.

Також, можна схвалити постійну роботу суддів та працівників апарату суду над підвищенням свого професійного рівня, моральних якостей, підвищення етики поведінки.

Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у Ленінському районному суді м. Харкова робота із зверненнями  громадян здійснюється на належному рівні, а також забезпечується оперативне вирішення порушених  у цих зверненнях питань.