Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян
у Ленінському районному суді м. Харкова
за 2016 рік
Відповідно до вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян", Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Указу Президента "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення" та з урахуванням «Методичних рекомендацій по організації та веденню роботи із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах Державної судової адміністрації України» в Ленінському районному суді м. Харкова проведено роботу щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення.
Відповідно до плану роботи суду на 2016 рік проведено аналіз стану роботи із зверненнями громадян.
Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог чинної Інструкції з діловодства за зверненнями громадян. Ведення діловодства, пов’язаного зі зверненнями, що надходять до Ленінського районного суду м. Харкова, технічне супроводження їх розгляду, покладено на консультанта суду Оріховську Н.В.
Звернення, що надходять до суду, неупереджено, об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення.
У 2016 році до Ленінського районного суду м. Харкова від громадян надійшли письмових звернень - 41 (15 заяв і 26 скарг) і усні звернення – 2 (скарги) від громадян:
- 4 звернення щодо невидачі судових рішень (код 301)
- 6 звернень на дії судді (код 302);
- 3 звернення щодо незгоди з судовим рішенням (код 304);
- 1 звернення щодо невчасного направлення апеляційної скарги до апеляційної інстанції (305)
- 1 звернення щодо несвоєчасного звернення судового рішення до виконання (306)
- 12 письмових звернень та 2 усних звернення на організацію роботи суду (307) ;
- 14 звернень з інших питань (308).
Терміни розгляду звернень громадян не порушувались. Звернення громадян були розглянуті у строк до 15 днів.
Залишку нерозглянутих звернень на кінець 2016 року – не має.
У порівнянні з 2015 роком простежується тенденція до збільшення звернень громадян до Ленінського районного суду м. Харкова. Так, у 2016 році кількість звернень громадян збільшилась на 6 звернень у порівнянні з 2015роком (35 звернень). І хоча збільшення кількості звернень є негативною тенденцією, але слід враховувати, що не кожне звернення є обґрунтованим.
На кінець звітного періоду кількість звернень громадян зменшилась. Нижче на графіку показано динаміку надходжень звернень громадян до суду за кожний квартал 2016 року.
Протягом 2016 року надійшло 43 звернень (усних і письмових), з них 28 скарг та 15 заяв. Співвідношення звернень (заяв та скарг) за вказаний період показано нижче діаграмою.
Найбільш поширеними категоріями звернень громадян за 2016 рік є звернення щодо «організації роботи суду» та «інших питань». До категорії «інші питання» ввійшли звернення, в яких заявники висувають ряд вимог.
Причини, з яких громадяни звертаються до суду з заявами та скаргами є досить різноманітними. Аналізуючи зміст звернень можна прийти до висновку, що найчастіше заявники звертаються у зв’язку із несвоєчасною видачею копій судових рішень та виконавчих листів, незгодою з судовим рішенням, зокрема скаржаться на дії суддів, які в ході судового розгляду відмовили у задоволенні тих чи інших клопотань заявників, тощо.
Зі змісту звернень вбачається, що заявники найчастіше не мають достатніх знань в області процесуального права:
- так, наприклад, заявники досить часто звертаються з вимогою до суду встановити контроль щодо випадків надходження стосовно них позовів чи судових наказів із подальшим їх повідомленням про це. При цьому чинним законодавством передбачено, що в кожному випадку при відкритті провадження по справі суд самостійно встановлює коло учасників судового процесу, на права та інтереси яких може вплинути судове рішення, та повідомляє їх про відкриття провадження та викликає до судового засідання. Встановлення ж контролю судом з цього приводу - не передбачено чинним законодавством.
- другим прикладом, є випадки коли особи, що звернулися до суду зі скаргами на дії суддів, посилаючись при цьому на незгоду з процесуальними діями та рішеннями суддів під час розгляду справ та на незгоду з судовим рішенням за результатами розгляду справ, - не оскаржують при цьому ці рішення та дії в передбаченому законом порядку, та вимагають вжити заходи в адміністративному порядку.
Одне звернення є повторним з приводу видачі роздруківки технічного запису судових засідань. Звичайно, повторність звернень є негативною тенденцією, оскільки свідчить, що заявник не задоволений відповіддю, яка була йому надана, через незрозумілість чи неповноту змісту. При розгляді зазначеного повторного звернення встановлено, що повторність викликана перш за все відсутністю законодавчого закріплення механізму процедури здійснення роздруківки та її належного оформлення, а тому виконання роздруківки та її оформлення зайняли більше часу ніж планувалось, що в свою чергу викликало невдоволення заявника.
Також мають місце два випадки окремих звернень з одного і того ж питання (дублювання) громадян та їх представників.
В кожному випадку по кожному зверненню проводиться перевірка доводів заявників, на підставі якої надаються вмотивовані та обґрунтовані відповіді, роз’яснюються положення чинного законодавства.
Два звернення були направленні за належністю:
- Одне звернення (код 308) для розгляду по суті було направлено за належністю до ВЧ 3005. Зазначене звернення стосувалось перешкоди у доступі до суду, а саме заявник оскаржував дії військовослужбовців, які під час здійснення конвоювання до суду осіб, що знаходяться під вартою, з метою забезпечення заходів безпеки на час конвоювання не дозволили заявнику пройти до канцелярії суду.
- Друге звернення (код 302) на дії судді для розгляду по суті направлено до ВККСУ, оскільки зазначенні у зверненні вимоги не відносились до компетенції суду.
Дев’ять звернень з усієї кількості поданих за 2016 рік (43) визнані обґрунтованими:
- 1 звернення стосувалось несвоєчасного звернення до виконання судового рішення;
- 3 звернення стосувались несвоєчасного направлення стороні судового процесу копії рішення суду;
- 1звернення стосувалось несвоєчасного направлення апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції;
- 3 звернення стосувались несвоєчасної видачі виконавчих листів;
- 1 звернення стосувалось неналежної поведінки працівника апарату суду.
У кожному випадку при виявленні порушень з відповідальними особами проводиться роз’яснювальна робота з метою недопущення в подальшому таких порушень та оперативно приймаються відповідні рішення щодо усунення допущених помилок у роботі.
Всі інші звернення, що надійшли до суду у 2016 році були визнанні або необґрунтованими (оскільки факти, викладені громадянами у поданих скаргах не відповідають дійсності), або носили інформативний характер.
Також, можна схвалити постійну роботу суддів та працівників апарату суду над підвищенням свого професійного рівня, моральних якостей, підвищення етики поведінки.
Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у Ленінському районному суді м. Харкова робота із зверненнями громадян здійснюється на належному рівні, а також забезпечується оперативне вирішення порушених у цих зверненнях питань.
Голова
Ленінського районного
суду м. Харкова В.В. Бондаренко