flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян у Ленінському районному суді м. Харкова за перше півріччя 2016 року

12 липня 2016, 14:29
                                                     Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян

у Ленінському районному суді м. Харкова

за перше півріччя 2016 року 

 

Відповідно до вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян", Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» Указу Президента „Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення" та з урахуванням «Методичних   рекомендацій   по   організації   та   веденню   роботи   із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах Державної судової адміністрації України» у Ленінському районному суді м. Харкова проводиться робота щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення.

Відповідно до плану роботи суду на друге півряччя 2016 року проведено аналіз стану роботи із зверненнями громадян.

Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства.

Особистий прийом громадян у Ленінському районному суді м. Харкова здійснюється головою суду,  керівником апарату суду, заступником керівника апарату суду у встановлені дні прийому. Графік прийому громадян розміщений у приміщенні суду на дошці оголошень та на офіційному веб-сайті суду. Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг.

 Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду в журналі вхідної кореспонденціїГолова суду, а у разі його відсутності заступник голови суду, проводить в день надходження до суду попередній розгляд звернення з метою визначення належності порушених у ньому питань до компетенції суду та конкретних посадових осіб, які будуть здійснювати розгляд звернення.  Після чого зверненняпередаються особі відповідальній за ведення діловодства за зверненнями громадян, яка реєструє їх в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян та алфавітному покажчику з привласненням їм реєстраційного номеру.

Крім того у суді ведеться журнали особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду, в яких зазначаються дата проведення прийому, прізвища осіб, питання, з якими вони звертаються, результати розгляду.

Строки розгляду звернень громадян контролюються безпосередньо головою суду.

Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог чинної «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого              самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997р. № 348.

Звернення, що надходять до суду, неупереджено, об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення.

У першому півріччі 2016 року до Ленінського районного суду м. Харкова надійшло 24 письмових (14 заяв і 10 скарг) та 2 усних (скарги) звернення громадян:

-  6 звернень на дії судді (код 302);

-  3 звернення на незгоду з судовим рішення (код 304);

-   6 звернень щодо організації роботи суду ( код 307);

-   9 звернення з інших питань (код 308).

В порівнянні з попереднім аналогічним звітним періодом кількість звернень  громадян збільшилась. Так,  у першому півріччі 2015 року надійшло 13 письмових звернень, що на 11 звернень менше ніж у першому півріччі 2016 року.

Терміни розгляду звернень громадян не порушувались. 23 звернення громадян були розглянуті:

- у строк до 5 днів – 10 звернень;

- у строк до 10 днів – 3 звернення.

В залишку нерозглянутих звернень на кінець першого півріччя 2016 року – знаходиться одне звернення (код 307), яке надійшло до суду 24.06.2016 року та перебуває на виконанні.  

Випадків відмови в прийнятті звернень, нерозгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не було.

Причини, з яких громадяни звертаються до суду з заявами та скаргами є досить різноманітними. 

На дії суддів надійшло 4 звернення (скарги). Причинами цих звернень були заяви: щодо тривалого розгляду справи, щодо незгоди із судовим рішенням (ухвалою про повернення позову) та зобов’язати суддю переглянути її, або передати на перегляд іншому судді; щодо незаконного та необґрунтованого, на думку заявника постановлення судом рішення (ухвали про залишення позовної заяви без розгляду) та притягнення судді до дисциплінарної відповідальності, щодо неналежної, на думку заявника, реєстрації позовної заяви (при внесені даних до АСДС назви установи-відповідача та внесенні даних про представника відповідача); щодо незгоди з судовим рішення про недопущення до участі у розгляді справи в якості представника третьої особи, щодо несвоєчасного, на думку заявника розгляду заяви про відвід судді. 

Під час  перевірки доводів у зверненні щодо реєстрації позовної заяви було встановлено, що дані про представника відповідача було внесено в ході розгляду справи, та оскільки останній є учасником судового розгляду – внесення даних про нього відповідає чинному законодавству. Щодо назви навчального закладу-відповідача по справі – помилки, допущені при реєстрації позову, згідно зауваження заявника –виправлено.

Що стосується процесуальних дій судді (суду), то такі звернення в більшості випадків є наслідком правової необізнаності та нерозуміння громадянами норм цивільного процесуального та кримінального процесуального законодавства. Так, зокрема, особи, що звернулися до суду зі зверненнями на дії суддів, посилаючись при цьому на незгоду з процесуальними діями та рішеннями суддів під час розгляду справ та на незгоду з судовим рішенням за результатами розгляду справ, - не оскаржують при цьому ці рішення та дії в передбаченому законом порядку, та навіть вимагають вжити заходи в адміністративному порядку. При цьому, не розуміючи що, відповідно до Конституції України (статті  126,  129)  судді при здійсненні правосуддя незалежні й підкоряються лише закону,  а вплив на них у будь-який спосіб  забороняється.  Незалежність  і  недоторканність суддів гарантуються Конституцією та законами України. 

У пункті 10 постанови Пленуму Верховного Суду України від 13 червня 2007 року № 8 «Про незалежність судової влади», зазначено, що виключне право перевірки законності та обґрунтованості судових рішень має відповідний суд згідно з процесуальним законодавством.Оскарження у будь-який спосіб судових рішень, діяльності судів і суддів щодо розгляду та вирішення справи поза передбаченим процесуальним законом порядком у справі не допускається.

Щодо тривалого розгляду справи – перевіркою встановлено, що на тривалість розгляду справи впливали об’єктивні причини – неявка сторони, призначення експертиз тощо.

Щодо вимоги про притягнення судді до дисциплінарної відповідальності –згідно ЗУ « Про судоустрій і статус суддів» - ні збори суддів, ні судді, що обіймають адміністративні посади – не мають таких повноважень.

Три  звернення громадян надійшло через незгоду із судовим рішенням (2 заяви і 1 скарга). У кожному випадку заявникам було роз’яснено їх право на оскарження у відповідності до процесуального законодавства. 

Шість звернень громадян стосувалися організації роботи суду (скарги). Причинами цих звернень були заяви: ненаправлення на адресу заявника копії судового рішення (ухвали), щодо реєстраційних даних в АСДС назви відповідача, щодо невидачі виконавчих листів, щодо неналежної поведінки працівника суду. 

В зверненнях про невидачу ухвали суду та виконавчих листів  – на вимогу заявників виконавчі листи та ухвалу суду було негайно направлено на адресу заявників.

 Щодо неналежної поведінки працівника суду – з метою запобігання в подальшому такої поведінки - на загальних зборах апарату суду було обговорено всі зауваження, викладені у зверненні, та доведено до відома кожного працівника суду про необхідність дотримання правил поведінки та культури спілкування  із відвідувачами.

З інших питань надійшло 9 звернень (2 скарги і 7 заяв). Причинами цих звернень були заяви: щодо перегляду кримінального провадження, по якому судом вже був постановлений вирок; щодо роз’яснення порядку відшкодування шкоди завданої громадянину незаконними діями правоохоронних органів  в рамках кримінального провадження; щодо відновлення порушених прав та визнання недійсним договору купівлі-продажу; щодо направлення запиту до іншого державного органу в поза процесуальному порядку; повідомлення особи у випадку надходження заяв про видачу наказів про стягнення заборгованості із заявника; щодо незадоволення результатами розгляду скарги; скарга на державного виконавця.

Судом було надано обґрунтовані відповіді, роз’яснено порядок реалізації їх процесуальних прав відповідно до чинного законодавства.

Крім того, на особистому прийомі, керівником апарату суду було розглянуто ще 2 уснихзвернення громадян зі скаргами на дії працівників апарату суду. Одне з яких було визнано обґрунтованим.

З усієї кількості письмових звернень, що надійшли до суду у першому півріччі 2016 року  обґрунтованими визнано 3 звернення громадян. Працівникам апарату суду, відповідальним за допущені порушення поставлено на вид щодо недопустимості порушень, вказаних у скаргах, проведено роз’яснювальну роботу з метою запобігання допущення подібних порушень в подальшому.

  Всі інші звернення, що надійшли до суду у першому півріччі 2016 року  були визнанні необґрунтованими, оскільки факти, викладені громадянами у поданих скаргах не знайшли свого підтвердження.

  Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно перебувають на особистому контролі голови суду і керівника апарату суду.

В суді постійно ведеться робота суддів та працівників апарату суду над підвищенням свого професійного рівня, моральних якостей, підвищення етики поведінки.

Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у Ленінському районному суді м. Харкова забезпечується всебічний та своєчасний розгляд звернень громадян, порушених у них проблем та оперативне їх вирішення.

 

    

      Голова

Ленінського районного суду                                               В.В.Бондаренко

            м. Харкова