flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян у Ленінському районному суді м. Харкова за 2015 рік

11 січня 2016, 14:27

                                                           Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян

у Ленінському районному суді м. Харкова

за 2015 рік 

 

Відповідно до вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян", Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» Указу Президента "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення" та з урахуванням «Методичних   рекомендацій   по   організації   та   веденню   роботи   із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах Державної судової адміністрації України» в Ленінському районному суді м. Харкова проведено роботу щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення.

Відповідно до плану роботи суду на 2015 рік проведено аналіз стану роботи із зверненнями громадян.

Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог чинної Інструкції з діловодства за зверненнями громадян. Ведення діловодства, пов’язаного зі зверненнями, що надходять до Ленінського районного суду м. Харкова, технічне супроводження їх розгляду, покладено на консультанта суду Оріховську Н.В.

Звернення, що надходять до суду, неупереджено, об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення.

У 2015 року до Ленінського районного суду м. Харкова надійшло 35 звернень (16 заяв і  19 скарг) від громадян:

-  7 звернень на дії судді (код 302);

-   4 звернення щодо незгоди з судовим рішенням (код 304);

-   1 звернення щодо невчасного направлення апеляційної скарги до апеляційної інстанції (305)

-   2 звернення щодо несвоєчасного звернення судового  рішення до виконання (306);

-   4 звернення на організацію роботи суду (307);

-   17 звернень з інших питань (308).

Терміни розгляду звернень громадян не порушувались. Звернення громадян були розглянуті у строк до 10 днів.

Залишку нерозглянутих звернень на кінець 2015 року – не має.  

У порівнянні з 2014 роком простежується тенденція до збільшення звернень громадян до Ленінського районного суду м. Харкова. Так, у 2015 році  кількість звернень громадян збільшилась на 9 звернень у порівнянні з  2014 роком (26 звернень). 

І хоча збільшення кількості звернень є негативною тенденцією, але слід враховувати, що не кожне звернення є обґрунтованим. 

На кінець звітного періоду кількість звернень громадян зменшилась. Нижче на графіку показано динаміку надходжень звернень громадян до суду за кожний квартал 2015 року.

 

 

 

Протягом 2015 року надійшло 35 звернень, з них 19 скарг та 16 заяв. Співвідношення звернень (заяв та скарг) за вказаний період показано нижче діаграмою.

Найбільш поширеними категоріями звернень громадян за 2015 рік є звернення за категоріями «інші питання» та  «на дії суддів». До категорії «інші питання» ввійшли звернення, в яких заявники висувають ряд вимог.

 

 

 

Причини, з яких громадяни звертаються до суду з заявами та скаргами є досить різноманітними.  Аналізуючи  зміст звернень  можна прийти до висновку, що найчастіше заявники звертаються у зв’язку із порушенням процесуальних строків, незгодою з судовим рішенням, зокрема скаржаться на дії суддів, які в ході судового розгляду відмовили у задоволенні тих чи інших клопотань заявників тощо. 

Зі змісту звернень вбачається, що заявники найчастіше не мають достатніх знань в області процесуального права. Так, наприклад, особи, що звернулися до суду зі скаргами на дії суддів, посилаючись при цьому на незгоду з процесуальними діями та рішеннями суддів під час розгляду справ та на незгоду з судовим рішенням за результатами розгляду справ, - не оскаржують при цьому ці рішення та дії в передбаченому законом порядку, та вимагають вжити заходи в адміністративному порядку. 

Три звернення з 35 є дублетними. Два з них надійшли на розгляд до суду з інших державних органів. Одне звернення заявник подав до суду у двох екземплярах: одне адресоване голові суду, інше - судді.

Два звернення є повторними. Звичайно, повторність звернень є негативною тенденцією, оскільки свідчить, що заявник не задоволений відповіддю, яка була йому надана, через незрозумілість чи неповноту змісту. При розгляді повторних звернень встановлено, що повторність викликана скоріш за все власними амбіціями заявників. Так, в першому випадку, заявник звернувся до суду про перегляд ухвали слідчого судді за нововиявленими обставинами, як результат – у відповідях заявнику були роз’ясненні положення чинного законодавства та роз’яснено право на оскарження судового рішення, проте заявник звернувся повторно та вимагав розглянути його заяву у судовому засіданні, і як результат, коли заявник звернувся втретє – судом було відмовлено у прийнятті заяви про перегляд ухвали слідчого судді через відсутність підстав для такого перегляду.

В іншому випадку  заявник стверджував, що працівником апарату суду було видано рішення особі, яка не була учасником процесу, а тому не мала на це права. Проте в ході перевірки було встановлено, що рішення суду стосувалося безпосередньо прав та інтересів особи, яка хоча і не була учасником судового процесу, проте вона є правонаступником відповідача по справі та їй, як правонаступнику, належить право вимоги. Тому у відповідності до ст. 9 ЗУ «Про доступ до судових рішень»: «особа, яка не брала участі у справі, якщо судове рішення безпосередньо стосується її прав і інтересів» має право отримати копію рішення суду по цій справі. Встановити ж ким саме була видана копія судового рішення не вбачалось можливим через те, що матеріали цивільної справи знаходились в апеляційному суді Харківської області. Повторно особа звернулась з того ж питання та просила повідомити яким чином працівника було притягнуто до відповідальності за видачу копії зазначеного судового рішення. У повторній відповіді знову ж таки були роз’яснені положення Закону «Про доступ до судових рішень». Водночас, відповідь було доповнено даними, що знаходились в матеріалах справи, а саме те, що рішення було видано ще до здачі справи до канцелярії суду, що свідчить про те, що це рішення було видано судом, який безпосередньо розглянув справу.

В кожному випадку по кожному зверненню проводиться перевірка доводів заявників, на підставі якої надаються вмотивовані та обґрунтовані відповіді, роз’яснюються положення чинного законодавства. 

П’ять  звернень з усієї кількості поданих за 2015 рік (34) визнані обґрунтованими:

-   1 звернення стосувалось несвоєчасного звернення до виконання судового рішення;

-   2 звернення стосувались несвоєчасного направлення стороні судового процесу копії рішення суду;

-   1 звернення стосувались несвоєчасного направлення стороні судового процесу судової повістки;

-   1 несвоєчасного направлення апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

У кожному випадку при виявленні порушень з відповідальними особами проводиться роз’яснювальна робота з метою недопущення в подальшому таких порушень та оперативно приймаються відповідні рішення щодо усунення допущених помилок у роботі.

Всі інші звернення, що надійшли до суду у 2015 році  були визнанні або необґрунтованими (оскільки факти, викладені громадянами у поданих скаргах не відповідають дійсності), або носили інформативний характер.

  Слід зазначити, що в суді ведеться постійний моніторинг щодо якості роботи суду. Головою суду здійснюється аналіз причин та умов надходження звернень громадян з тих чи інших питань на нарадах, що проводяться в суді, приймаються відповідні міри та вживаються заходи щодо покращення показників якості роботи суду. 

Також, можна схвалити постійну роботу суддів та працівників апарату суду над підвищенням свого професійного рівня, моральних якостей, підвищення етики поведінки.

Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у Ленінському районному суді м. Харкова забезпечується всебічний та своєчасний розгляд звернень громадян, порушених у них проблем та оперативне їх вирішення.

 

    

           Голова

Ленінського районного

   суду м. Харкова                                                   В.В. Бондаренко