flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян у Ленінському районному суді м. Харкова за 2014 рік у порівнянні з 2013 роком

09 січня 2015, 14:23

                                                      Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян

у Ленінському районному суді м. Харкова

за 2014 рік у порівнянні з 2013 роком

 

Робота із зверненнями громадян в Ленінському районному суді м. Харкова організована та ведеться на підставі таких нормативних актів:

·                     Конституції України;

·                     Закону України "Про звернення громадян" № 653-ХІУ від 02.10.1996р.;

·                     Указу Президента України "Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення" № 241/97 від 19.03.1997р.;

·                     Указу Президента „Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення" №700/2002 від 13.08.2002р.;

·                     Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997р;

·                     Методичних   рекомендацій   по   організації   та   веденню   роботи   із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах Державної судової адміністрації України.

·     Положенням про порядок розгляду звернень громадян і юридичних осіб у Ленінському районному суді м. Харкова, затвердженого наказом заступника керівника апарату Ленінського районного суду м. Харкова № 7.1-55 від 20.12.2013р.

 Облік   звернень   громадян  відбувається  шляхом  їх  реєстрації  журналі реєстрації заяв та скарг громадян та алфавітному покажчику з привласненням їм реєстраційного номеру.

Після реєстрації звернення, воно в той же день передається на розгляд голові суду, який встановлює термін його розгляду і дає конкретну вказівку виконавцям.

Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог чинної Інструкції з діловодства за зверненнями громадян.

В Ленінському районному суді м. Харкова неухильно дотримуються терміни розгляду та надання відповідей на звернення громадян, встановлені Законом України "Про звернення громадян".

При розгляді звернень громадян забезпечується створення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян.

Звернення, що надходять до суду, кваліфіковано, неупереджено, об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення.

У суді встановлений п'ятирічний термін зберігання пропозицій, заяв, скарг та документів, пов'язаних із їх розглядом і вирішенням.

У 2014 році до Ленінського районного суду м. Харкова надійшло 26 звернень від громадян (5 заяв та 21 скарг):

-  7 звернень на дії суддів (код 302);

-    15 звернення стосовно організації роботи суду (код 307);

- 4 звернення з інших питань (код 308).

Терміни розгляду звернень громадян не порушувались. Звернення громадян були розглянуті у такі строки:

а) до 5 днів - 8 звернення;

б) до 15 днів – 17 звернення.

Залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду немає.  

У порівнянні з 2013 роком кількість звернень громадян до Ленінського районного суду м. Харкова дещо збільшилась.

 Так, у 2014 року надходження звернень збільшилось на 7 звернень у порівнянні з 2013 роком.

Причини, з яких громадяни звертаються до суду з заявами та скаргами є досить різноманітними. Однак, найпоширенішою причиною цих звернень є відсутність знань в області процесуального законодавства. 

Найбільш поширеною категорією звернень громадян є звернення щодо організації роботи суду. За результатами розгляду звернень зазначеної категорії, що надійшли до суду у 2014 року три звернення були визнанні обґрунтованими. Працівникам апарату суду, відповідальним за допущені порушення поставлено на вид щодо недопустимості порушень, вказаних у скарзі, проведено роз’яснювальну роботу з метою запобігання допущення подібних порушень в подальшому.

Також, можна схвалити постійну роботу суддів та працівників апарату суду над підвищенням свого професійного рівня, моральних якостей; аналіз головою суду причин та умов надходження звернень громадян з тих чи інших питань на нарадах, що проводяться в суді, постійна робота з персоналом щодо підвищення етики поведінки

У практиці розгляду звернень громадян Ленінським районним судом м. Харкова мають місце надходження повторних звернень. Так, із загальної кількості звернень (26 звернень), що надійшли до суду у 2014 року, 2 звернення є повторним. Надходження повторного звернення від громадянина обумовлено незадоволенням наданою відповіддю, що як правило, відбувається у зв'язку з нерозумінням самої суті наданих роз'яснень.

Недостатній рівень знань, особисті амбіції деяких громадян  є причинами звернень одного й того ж громадянина з одного й того ж питання, яке вирішене по суті.

Всі інші звернення, що надійшли до суду в зазначений період за результатами службових перевірок визнані необґрунтованими, та причинами яких є, як правило, правова неосвіченість, безграмотність осіб, що звертаються до суду.

Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у Ленінському районному суді м. Харкова забезпечується всебічний розгляд звернень громадян, порушених у них проблем та оперативне їх вирішення.

 

       Голова

Ленінського районного суду                                               В.В.Бондаренко

            м. Харкова