flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян у Ленінському районному суді м. Харкова за перше півріччя 2013 року у порівнянні з півріччям 2012 року

16 липня 2013, 14:20

                                                     Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян

у Ленінському районному суді м. Харкова

за перше півріччя 2013 року у порівнянні з півріччям 2012 року

 

Робота із зверненнями громадян в Ленінському районному суді м. Харкова організована та ведеться на підставі таких нормативних актів:

·                     Конституції України;

·                     Закону України "Про звернення громадян" № 653-ХІУ від 02.10.1996р.;

·                     Указу Президента України "Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення" № 241/97 від 19.03.1997р.;

·                     Указу Президента „Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення" №700/2002 від 13.08.2002р.;

·                     Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997р;

·                     Методичних   рекомендацій   по   організації   та   веденню   роботи   із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах Державної судової адміністрації України.

 Облік   звернень   громадян  відбувається  шляхом  їх  реєстрації  журналі реєстрації заяв та скарг громадян та алфавітному покажчику з привласненням їм реєстраційного номеру.

Після реєстрації звернення, воно в той же день передається на розгляд голові суду, який встановлює термін його розгляду і дає конкретну вказівку виконавцям.

Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог чинної Інструкції з діловодства за зверненнями громадян.

В Ленінському районному суді м. Харкова неухильно дотримуються терміни розгляду та надання відповідей на звернення громадян, встановлені Законом України "Про звернення громадян".

При розгляді звернень громадян забезпечується створення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян.

Звернення, що надходять до суду, кваліфіковано, неупереджено, об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення.

У суді встановлений п'ятирічний термін зберігання пропозицій, заяв, скарг та документів, пов'язаних із їх розглядом і вирішенням.

У першому півріччі 2013 року до Ленінського районного суду м. Харкова надійшло 8 зверненнь від громадян (6 заяв та 2 скарги):

-  1 зверненя на невидачу копії судового рішення (код 301);

-    1 звернення стосовно організації роботи суду (код 307);

-    6 зверненнь стосовно інших питань (код 308).

Терміни розгляду звернень громадян не порушувались. Звернення громадян були розглянуті у такі строки:

а) до 5 днів - 5 звернення;

б) до 15 днів – 3 звернення.

Залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду немає.  

У порівнянні з півріччям 2012 року простежується тенденція до зменьшення звернень громадян до Ленінського районного суду м. Харкова.

 Так, у першому півріччі 2013 року надходження звернень зменшилось на 20 зверненнь у порівнянні з першим півріччям 2012 року.

Також, можна схвалити постійну роботу суддів та працівників апарату суду над підвищенням свого професійного рівня, моральних якостей; аналіз головою суду причин та умов надходження звернень громадян з тих чи інших питань на нарадах, що проводяться в суді, постійна робота з персоналом щодо підвищення етики поведінки.

Причини, з яких громадяни звертаються до суду з заявами та скаргами є досить різноманітними. Однак, найпоширенішою причиною цих звернень є відсутність знань в області процесуального законодавства. Найбільш поширеною категорією звернень громадян є звернення з інших питань, причинами яких є, як правило, правова неосвіченість, безграмотність осіб, що звертаються до суду.

У практиці розгляду звернень громадян Ленінським районним судом м. Харкова мають місце надходження повторних звернень.

Так, із загальної кількості звернень (8 звернень), що надійшли до суду у першому півріччі 2013 року, 3 звернення є повторним. Надходження повторних звернень від громадян обумовлено незадоволенням наданою відповіддю, що як правило, відбувається у зв'язку з нерозумінням самої суті наданих роз'яснень.

Недостатній рівень знань, особисті амбіції деяких громадян  є причинами

звернень одного й того ж громадянина з одного й того ж питання, яке вирішене по суті.

З усієї кількості звернень, що надійшли до суду у першому півріччі 2013 року лише одне звернення було обґрунтоване, всі інші звернення, що надійшли до суду були визнані необґрунтованими, оскільки факти, викладені громадянами у поданих скаргах не відповідають дійсності.

Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у Ленінському районному суді м. Харкова забезпечується всебічний розгляд звернень громадян, порушених у них проблем та оперативне їх вирішення.