Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Як відомо, Законом України від 29.06.2023 №3200-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов’язкової реєстрації та використання електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами" внесено зміни до деяких законодавчих актів України щодо обов’язкової реєстрації та використання електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі.
Законом передбачено, що адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи повинні ОБОВ’ЯЗКОВО зареєструвати електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), яка забезпечує обмін процесуальними документами.
Першими зміни відчують учасники господарських процесів, адже закон вводиться в дію спочатку в частині внесення змін до Господарського процесуального кодексу – через 90 днів після його опублікування.
Вже згодом, за 7 місяців – вводиться обов’язок реєстрації електронних кабінетів в цивільному та адміністративному процесах. Отже, у державних органів, які зазвичай є відповідачами у процесах за КАСУ, ще є достатньо часу, аби розібратися у тому, як користуватися Електронним судом.
У разі звернення до суду особою, яка зобов’язана зареєструвати електронний кабінет, але не виконала свого обов’язку, документи такої особи будуть залишатися судом без руху або повертатися, не приймаючись до розгляду судом, в залежності від виду процесуального документа.
Також нагадуємо про можливість взяти участь у судовому засіданні через систему відеоконференції, що надає учасникам судового процесу ряд переваг та сприяє більш швидкому, ефективному та зручному проведенню процесу судочинства:
Економія часу та коштів: Відеоконференції дозволяють учасникам судового засідання приєднуватися з будь-якого місця, що економить час і кошти, які б витратили на подорож до суду. Це особливо важливо для свідків, експертів або сторін, які перебувають у віддалених місцях.
Зручність для учасників: Учасники судових засідань можуть брати участь у засіданні не покидаючи власне робоче місце чи домівку. Це особливо актуально для справ, які вимагають багаторазових засідань або в яких сторони розташовані віддалено у різних частинах країни або навіть світу.
Більша доступність до правосуддя: Відеоконференції можуть полегшити доступ до суду для людей з обмеженими можливостями, які можуть мати труднощі з фізичною присутністю у судовій залі.
Зменшення ризику: Деякі справи можуть мати певні ризики для учасників процесу або потребувати конфіденційності. Участь черезвідеоконференцію може знизити ризик для учасників, особливо якщо існує загроза фізичної безпеки.
Ефективність процесу: Відеоконференції дозволяють швидше організовувати проведення судових засідань та уникати затримок, пов'язаних з неможливістю учасників вчасно прибути у судове засідання.
Глобальний доступ: Здійснення судових засідань через відеоконференцію може сприяти участі сторін або свідків у судовому процесі, які знаходяться за кордоном без необхідності його перетину.
Збереження доказів: Відеозаписи засідань можуть слугувати як докази в майбутньому та зберігати інформацію про хід судових засідань.
Додатково нагадаємо,що з 1 серпня 2023 року набули чинності зміни до Інструкції щодо роботи з технічними засобами фіксування судового засідання, затверджені наказом Державної судової адміністрації України від 18 липня № 331.
Зі змістом нових положень Інструкції можна ознайомитися ТУТ