flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян у Ленінському районному суді м. Харкова за 2022 рік

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян

у Ленінському районному суді м. Харкова

за 2022 рік

 

Відповідно до плану роботи суду на 2022 рік проведено аналіз стану роботи із зверненнями громадян.

Робота із зверненнями громадян в Ленінському районному суді м. Харкова організована та ведеться на підставі Конституції України,  Закону України «Про звернення громадян", Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»,та з урахуванням «Методичних   рекомендацій   по   організації   та   веденню   роботи   із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах Державної судової адміністрації України».

 

Організація роботи із зверненнями громадян

У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та введенням в Україні воєнного стану відповідно до Закону України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», на виконання розпорядження Верховного Суду від 14.03.2022 року № 7/0/9-22 «Про зміну територіальної підступності судових справ в умовах воєнного стану», наказом керівника апарату Ленінського районного суду м. Харкова № 07-01/19 від 06.04.2022 року для працівників апарату суду становлено простій.

Відповідно до розпорядження Верховного Суду від 17.11.2022 року № 65 «Про відновлення територіальної підсудності судових справ окремих судів м. Харкова та Харківської області», наказом керівника апарату Ленінського районного суду м. Харкова № 07-02/60 від 22.11.2022 року для працівників апарату суду завершено простій з 23 листопада 2022.

У зв’язку з вище наведеним, громадянам та іншим особам боло рекомендовано усі звернення надавати суду в електронному вигляді на електронну адресу суду, поштою та електронну адресу керівника апарату суду.

Для особистого прийому громадян в суді затверджено графік прийому громадян керівництвом суду, який розміщено у приміщенні суду на довідкових стендах, а також на офіційному веб-сайті суду.

Для звернень громадян на офіційному веб-сайті «Судова влада України» працює функціонал «Електронна форма звернень громадян» (https://ln.hr.court.gov.ua) та електронна скринька (inbox@ln.hr.court.gov.ua).

 

Діловодство

Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства. Ведення діловодства, пов’язаного зі зверненнями, що надходять до Ленінського районного суду м. Харкова, технічне супроводження їх розгляду, покладено на консультанта суду Водолажко В.О.

 Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду в журналі вхідної кореспонденції. Голова суду, а у разі його відсутності заступник голови суду, проводить в день надходження до суду попередній розгляд звернення з метою визначення належності порушених у ньому питань до компетенції суду та конкретних посадових осіб, які будуть здійснювати розгляд звернення.  Після чого звернення передаються особі відповідальній за ведення діловодства за зверненнями громадян, яка реєструє їх в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян та алфавітному покажчику з привласненням їм реєстраційного номеру.

Крім того, в суді ведуться журнали особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду, в яких зазначаються дата проведення прийому, прізвища осіб, питання, з якими вони звертаються, результати розгляду.

Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог чинної «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого              самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997р. № 348.

Звернення, що надходять до суду, неупереджено, об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення.

 

Статистика

У 2022 році до Ленінського районного суду м. Харкова надійшло 5 звернень громадян: 1 скарга і 4 заяви. З них:

-  1 не обґрунтована скарга щодо організації роботи суду;

Проведення порівняльного аналізу з попереднім аналогічним звіним періодом не можлива через перебування працівників Ленінського районного суду м. Харкова у простої в період з 06.04.2022 року по 22.11.2022 року включно, що унеможливлює об’єктивні висновки.

 

Строки розгляду

Строки розгляду звернень громадян контролюються безпосередньо головою суду.

Терміни розгляду звернень громадян не порушувались. Звернення  громадян були розглянуті:

- у строк до 5 днів – 4 звернення;

- у строк до 15 днів – 0 звернень.

В залишку нерозглянутих звернень на кінець 2022 року не перебуває.

Випадків відмови в прийнятті звернень, нерозгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не було.

 

Узагальнення причин звернень

Всі звернення у категорії «з інших питань» (4). В більшості випадків причинами звернень було вирішення процесуальних питань (клопотання про перенесення судового засідання, про видачу судових рішень, ознайомлення з матеріалами справи), надання правової допомоги в оформлені позову та ін. Враховуючи, що діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо, заявникам надано обґрунтовані відповіді із роз’ясненнями, що ці процесуальні питання регулюються виключно процесуальним законодавством, а не ЗУ «Про звернення громадян».

1 скарга надійшла стосовно організації роботи суду. Причиною звернення стало те, що суд направив заявнику документи по справі поштою, а не електронними засобами зв’язку. За результатами з’ясування обставин звернення виявлено відсутність адреси електронної пошти в заяві та матеріалах справи, що  унеможливило направлення повідомлення електронними засобами зв’язку. Надано обґрунтовану відповідь заявнику.

У кожному випадку заявникам роз’яснено, що відповідно до Конституції України (ст.126,129) судді при здійсненні правосуддя незалежні й підкорюються лише закону, а вплив на них у будь-який спосіб забороняється. Незалежність і недоторканність суддів гарантується Конституцією та законами України. Оскарження судових рішень, діяльності судів і суддів щодо розгляду та вирішення справи здійснюються виключно у процесуальному порядку.

  Всі звернення, що надійшли до суду у 2022 році  були визнанні необґрунтованими оскільки факти, викладені громадянами у поданих скаргах, не знайшли свого підтвердження або носили форму інформаційного запиту та були задоволені судом.

  Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно перебувають на особистому контролі голови суду і керівника апарату суду.

В суді постійно ведеться робота суддів та працівників апарату суду над підвищенням свого професійного рівня, моральних якостей, підвищення етики поведінки.

Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у Ленінському районному суді м. Харкова забезпечується всебічний та своєчасний розгляд звернень громадян, порушених у них проблем та оперативне їх вирішення.

 

   

Голова

Ленінського районного суду

м.Харкова                                                                                 Віктор ВІКТОРОВ