flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян у Ленінському районному суді м. Харкова за 2021 рік

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян

у Ленінському районному суді м. Харкова

за 2021 рік

 

Відповідно до плану роботи суду на 2021 рік проведено аналіз стану роботи із зверненнями громадян.

Робота із зверненнями громадян в Ленінському районному суді м. Харкова організована та ведеться на підставі Конституції України,  Закону України «Про звернення громадян", Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»,та з урахуванням «Методичних   рекомендацій   по   організації   та   веденню   роботи   із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах Державної судової адміністрації України».

 

Організація роботи із зверненнями громадян

З метою запобігання виникненню та поширенню гострих респіраторних захворювань та коронавірусу COVID-19, який віднесено до особливо небезпечних інфекційних хвороб, беручи до уваги Постанову Кабінету Міністрів України  від 11 березня 2020 року №211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» та на виконання листа  голови Ради суддів України від 16 березня 2020 року № 9рс-186/20 громадянам та іншим особам рекомендовано усі звернення надавати суду в електронному вигляді на електронну адресу суду, поштою, факсом.

Для особистого прийому громадян в суді затверджено графік прийому громадян керівництвом суду, який розміщено у приміщенні суду на довідкових стендах, а також на офіційному веб-сайті суду.

Для звернень громадян на офіційному веб-сайті «Судова влада України» працює функціонал «Електронна форма звернень громадян» (https://ln.hr.court.gov.ua)  та електронна скринька (inbox@ln.hr.court.gov.ua).

 

Діловодство

Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства. Ведення діловодства, пов’язаного зі зверненнями, що надходять до Ленінського районного суду м. Харкова, технічне супроводження їх розгляду, покладено на консультанта суду Водолажко В.О.

 Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду в журналі вхідної кореспонденції. Голова суду, а у разі його відсутності заступник голови суду, проводить в день надходження до суду попередній розгляд звернення з метою визначення належності порушених у ньому питань до компетенції суду та конкретних посадових осіб, які будуть здійснювати розгляд звернення.  Після чого звернення передаються особі відповідальній за ведення діловодства за зверненнями громадян, яка реєструє їх в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян та алфавітному покажчику з привласненням їм реєстраційного номеру.

Крім того, в суді ведуться журнали особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду, в яких зазначаються дата проведення прийому, прізвища осіб, питання, з якими вони звертаються, результати розгляду.

Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог чинної «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого              самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997р. № 348.

Звернення, що надходять до суду, неупереджено, об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення.

 

Статистика

У 2021 році до Ленінського районного суду м. Харкова надійшло 47 звернень громадян: 6 скарг і 41 заяви. З них:

-  1 звернення направлено за належністю;

-  2 звернення зі скаргою на дії судді (код 302);

-  4 звернення щодо незгоди із судовим рішенням (код 304);

-  1 звернення щодо організації роботи суду (код 307);

В порівнянні з попереднім аналогічним звітним періодом кількість звернень  громадян значно зменшилась. Так, у 2021 році надійшло 47 звернень, що на 32  звернення менше ніж у 2020 році (Рис. 1).

 

Рис. 1 Кількість звернень за 2021 рік  у порівнянні з попереднім аналогічним періодом

 

 

Строки розгляду

Строки розгляду звернень громадян контролюються безпосередньо головою суду.

Терміни розгляду звернень громадян не порушувались. Звернення  громадян були розглянуті:

- у строк до 5 днів – 29 звернень;

- у строк до 15 днів – 18 звернень.

В залишку нерозглянутих звернень на кінець 2021 року не перебуває.

Випадків відмови в прийнятті звернень, нерозгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не було.

 

Узагальнення причин звернень

Найбільша кількість звернень у категорії «з інших питань» (39). В більшості випадків причинами звернень було вирішення процесуальних питань (клопотання про перенесення судового засідання, про видачу судових рішень, ознайомлення з матеріалами справи), надання правової допомоги в оформлені позову та ін. Враховуючи, що діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо, заявникам надано обґрунтовані відповіді із роз’ясненнями, що ці процесуальні питання регулюються виключно процесуальним законодавством, а не ЗУ «Про звернення громадян».

1 звернення було надіслано за належністю до ГУНП в Харківській області для вирішення питання по суті. Звернення надійшло на електронну пошту суду при цьому адресатом у скарзі особа вказала ГУНП в Харківській області. Також зазначені у зверненні вимоги не відносять до компетенції суду.

4 звернення щодо незгоди із судовим рішенням. Заявникам роз’яснено про можливість оскарження судового рішення. В кожному випадку факти, що викладені у зверненнях, були перевірені та надані обґрунтовані відповіді.

1 звернення надійшло стосовно організації роботи суду. Причиною звернення стало те, що суд направив заявнику повідомлення по справі поштою, а не електронними засобами зв’язку. За результатами з’ясування обставин звернення надано обґрунтовану відповідь заявнику.

2 звернення надійшло на дії судді. Причинами цих звернень були скарги з питань пов’язаних з розглядом судових справ, незгодою з процесуальними діями чи рішеннями судді у судовому процесі.

У кожному випадку заявникам роз’яснено, що відповідно до Конституції України (ст.126,129) судді при здійсненні правосуддя незалежні й підкорюються лише закону, а вплив на них у будь-який спосіб забороняється. Незалежність і недоторканність суддів гарантується Конституцією та законами України. Оскарження судових рішень, діяльності судів і суддів щодо розгляду та вирішення справи здійснюються виключно у процесуальному порядку.

  Всі звернення, що надійшли до суду у 2021 році  були визнанні необґрунтованими оскільки факти, викладені громадянами у поданих скаргах, не знайшли свого підтвердження або носили форму інформаційного запиту та були задоволені судом.

  Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно перебувають на особистому контролі голови суду і керівника апарату суду.

В суді постійно ведеться робота суддів та працівників апарату суду над підвищенням свого професійного рівня, моральних якостей, підвищення етики поведінки.

Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у Ленінському районному суді м. Харкова забезпечується всебічний та своєчасний розгляд звернень громадян, порушених у них проблем та оперативне їх вирішення.