flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян у Ленінському районному суді м. Харкова за перше півріччя 2020 року

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян

у Ленінському районному суді м. Харкова

за перше півріччя 2020року

 

Статтею 40 Конституції України закріплено право громадян України звертатися до органів державної влади і місцевого самоврядування, та встановлено обов’язок органів влади і посадових осіб розглядати звернення й надавати обґрунтовані відповіді. Право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією з організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян.

Робота зі зверненнями громадян у Ленінському районному суді м. Харкова проводиться відповідно до вимог чинного законодавства, це, зокрема. Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»,  інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою КМУ від 14.04.1997 року №348, а також відповідно до методичних рекомендацій по організації та веденню роботи із зверненнями громадян у загальних місцевих судах та апеляційних судах, розроблених відділом організаційного та методичного забезпечення Державної Судової Адміністрації України.

Відповідно до плану роботи суду на перше півріччя 2020 року проведено аналіз стану роботи із зверненнями громадян.

 

Організація роботи із зверненнями громадян

Особистий прийом громадян у Ленінському районному суді м. Харкова здійснюється головою суду,  керівником апарату суду, заступником керівника апарату суду у встановлені дні прийому. Графік прийому громадян розміщений у приміщенні суду на дошці оголошень та на офіційному веб-сайті суду.

16.03.2020 року наказом голови Ленінського районного суду м. Харкова з метою запобігання виникненню та поширенню гострих респіраторних захворювань та коронавірусу COVID-19, який віднесено до особливо небезпечних інфекційних хвороб, беручи до уваги Постанову Кабінету Міністрів України  від 11 березня 2020 року №211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» та на виконання листа  голови Ради суддів України від 16 березня 2020 року № 9рс-186/20. Громадянам та іншим особам рекомендовано усі звернення надавати суду в електронному вигляді на електронну адресу суду, поштою, факсом.

 

Діловодство

Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства. Ведення діловодства, пов’язаного зі зверненнями, що надходять до Ленінського районного суду м. Харкова, технічне супроводження їх розгляду, покладено на консультанта суду Оріховську Н.В.

 Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду в журналі вхідної кореспонденції. Голова суду, а у разі його відсутності заступник голови суду, проводить в день надходження до суду попередній розгляд звернення з метою визначення належності порушених у ньому питань до компетенції суду та конкретних посадових осіб, які будуть здійснювати розгляд звернення.  Після чого звернення передаються особі відповідальній за ведення діловодства за зверненнями громадян, яка реєструє їх в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян та алфавітному покажчику з привласненням їм реєстраційного номеру.

Крім того, в суді ведуться журнали особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду, в яких зазначаються дата проведення прийому, прізвища осіб, питання, з якими вони звертаються, результати розгляду.

Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог чинної «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого              самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997р. № 348.

Звернення, що надходять до суду, неупереджено, об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення.

 

Статистика

У першому півріччі 2020 року до Ленінського районного суду м. Харкова надійшло 45 звернень громадян: 3 скарги і 42 заяви. З них:

-  1 звернення зі скаргою на дії судді (код 302);

-  1 звернення щодо організації роботи суду ( код 307);

В порівнянні з попереднім аналогічним звітним періодом кількість звернень  громадян значно збільшилась. Так,  у першому півріччі 2019 року надійшло 22 звернення, що на 23 звернень менше ніж у першому півріччі 2020 року (Рис. 1).

Таке збільшення пов`язано з режимом роботи суду в умовах карантину. Так, заявники найчастіше використовують електронну форму звернень громадян, розміщену на веб-сайті «Судова влада», для вирішення процесуальних питань

 

Рис. 1 Кількість звернень за перше півріччя 2020 року у порівнянні з попереднім аналогічним періодом

 

Строки розгляду

Строки розгляду звернень громадян контролюються безпосередньо головою суду.

Терміни розгляду звернень громадян не порушувались. Звернення  громадян були розглянуті:

- у строк до 5 днів – 42 звернення;

- у строк до 10 днів – 3 звернення.

В залишку нерозглянутих звернень на кінець першого півріччя 2020 року – не перебуває.  

Випадків відмови в прийнятті звернень, нерозгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не було.

 

Узагальнення причин звернень

Найбільша кількість звернень у категорії «з інших питань» (42). В більшості випадків причинами звернень було вирішення процесуальних питань (клопотання про перенесення судового засідання, про видачу судових рішень, , ознайомлення з матеріалами справи). Враховуючи, що діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо, заявникам надано обґрунтовані відповіді із роз’ясненнями, що ці процесуальні питання регулюються виключно процесуальним законодавством, а не ЗУ «Про звернення громадян».

Інші звернення стосувалися питань щодо: порядку подачі до суду позову під час карантину, надання інформації щодо заходів запобігання поширення вірусної інфекції у суді, надання правової допомоги в оформлені позову, повернення документів із матеріалів судової справи.  

1 звернення надійшло стосовно організації роботи суду. Причинами його подачі стало: ненадання копій документів із матеріалів справи учаснику судового процесу. За фактом, викладеному у скарзі проведено перевірку та встановлено, що на момент звернення матеріали звернення направлено до апеляційного суду.  За результатами перевірки надано обґрунтовану відповідь заявнику.

1 звернення надійшло на дії судді. У своєму зверненні заявник посилався на те, що суддею відмовлено у виготовленні копії документа із матеріалів судової справи без оплати сплати судового збору. Заявнику надано обґрунтовану відповідь.

  Всі звернення, що надійшли до суду у першому півріччі 2020 року  були визнанні необґрунтованими, оскільки факти, викладені громадянами у поданих скаргах не знайшли свого підтвердження, або носили форму інформаційного запиту та були задоволені судом.

  Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно перебувають на особистому контролі голови суду і керівника апарату суду.

В суді постійно ведеться робота суддів та працівників апарату суду над підвищенням свого професійного рівня, моральних якостей, підвищення етики поведінки.

Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у Ленінському районному суді м. Харкова забезпечується всебічний та своєчасний розгляд звернень громадян, порушених у них проблем та оперативне їх вирішення.

 

   

                Голова

Ленінського районного суду                                               В.В. Вікторов

            м. Харкова