flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян у Ленінському районному суді м. Харкова за перше півріччя 2019року

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян

у Ленінському районному суді м. Харкова

за перше півріччя 2019року

 

Відповідно до вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»,  Указу Президента «Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення» та з урахуванням «Методичних   рекомендацій   по   організації   та   веденню   роботи   із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах Державної судової адміністрації України» у Ленінському районному суді м. Харкова проводиться робота щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення.

Відповідно до плану роботи суду на перше півріччя 2019 року проведено аналіз стану роботи із зверненнями громадян.

Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства.

Особистий прийом громадян у Ленінському районному суді м. Харкова здійснюється головою суду,  керівником апарату суду, заступником керівника апарату суду у встановлені дні прийому. Графік прийому громадян розміщений у приміщенні суду на дошці оголошень та на офіційному веб-сайті суду. Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг.

 Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду в журналі вхідної кореспонденції. Голова суду, а у разі його відсутності заступник голови суду, проводить в день надходження до суду попередній розгляд звернення з метою визначення належності порушених у ньому питань до компетенції суду та конкретних посадових осіб, які будуть здійснювати розгляд звернення.  Після чого звернення передаються особі відповідальній за ведення діловодства за зверненнями громадян, яка реєструє їх в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян та алфавітному покажчику з привласненням їм реєстраційного номеру.

Крім того, в суді ведуться журнали особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду, в яких зазначаються дата проведення прийому, прізвища осіб, питання, з якими вони звертаються, результати розгляду.

Строки розгляду звернень громадян контролюються безпосередньо головою суду.

Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог чинної «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого              самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997р. № 348.

Звернення, що надходять до суду, неупереджено, об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення.

У першому півріччі 2019 року до Ленінського районного суду м. Харкова надійшло 22 звернення громадян: 8 скарг і 14 заяв. З них:

-  3 звернення щодо тривалого розгляду справ (код 303);

- 1 звернення щодо незгоди із судовим рішенням (код 304);

              - 3 звернення щодо організації роботи суду ( код 307);

В порівнянні з попереднім аналогічним звітним періодом кількість звернень  громадян збільшилась. Так,  у першому півріччі 2018 року надійшло 12 звернень, що на 10 звернень менше ніж у першому півріччі 2019 року.

Терміни розгляду звернень громадян не порушувались. Звернення  громадян були розглянуті:

- у строк до 5 днів – 17 звернень

- у строк до 10 днів – 3 звернення;

- у строк до 15 днів – 2 звернення.

В залишку нерозглянутих звернень на кінець першого півріччя 2019 року – не перебуває.  

Випадків відмови в прийнятті звернень, нерозгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не було.

Причини, з яких громадяни звертаються до суду з заявами та скаргами є досить різноманітними.

Найбільша кількість звернень у категорії «з інших питань» (15). В більшості випадків причинами звернень було вирішення процесуальних питань (клопотання про перенесення судового засідання, видача судового рішення, звільнення від сплати судового збору, вирішення питання щодо розподілу судових витрат). Враховуючи, що діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо, заявникам надано обґрунтовані відповіді із роз’ясненнями, що ці процесуальні питання регулюються виключно процесуальним законодавством, а не ЗУ «Про звернення громадян».

Інші звернення стосувалися надання інформації щодо: підстав видачі виконавчого листа, стадії розгляду справи,  надання інформації щодо функціонування підсистеми «Електронний суд», а також надання роз’яснень щодо правил відвідування суду.

Звернення громадян у категоріях «тривалий розгляд справ» та «незгода із судовим рішенням»  - причини їх подачі заявниками випливають з самої назви категорій. Своєчасність судового розгляду є одним із критеріїв оцінювання роботи суду вцілому. Тому зазначені питання постійно аналізуються суддями та вивчаються причини тривалого розгляду справ. Як свідчить проведений аналіз по конкретній справі на тривалість розгляду справ впливають такі фактори як отримання довідки про місце реєстрації особи з ДМС України в Харківській області (по цивільній справі), неявка учасників процесу.

3 звернення надійшло стосовно організації роботи суду. Причинами їх подачі заявниками були: невидача виконавчого листа, не направлення копії судового рішення до ДРАЦС для виконання, питання щодо реєстрації скарги.

В кожному випадку проведено перевірку фактів, зазначених у зверненнях ,  вжито всіх заходів оперативного реагування, за результатами перевірки надано обґрунтовані відповіді заявникам.

З усієї кількості письмових звернень, що надійшли до суду у першому півріччі 2019 року  обґрунтованими визнано 3 звернення громадян. Працівникам апарату суду, відповідальним за допущені порушення поставлено на вид щодо недопустимості порушень, вказаних у скаргах, проведено роз’яснювальну роботу з метою запобігання допущення подібних порушень в подальшому.

  Всі інші звернення, що надійшли до суду у першому півріччі 2019 року  були визнанні необґрунтованими, оскільки факти, викладені громадянами у поданих скаргах не знайшли свого підтвердження, або носили форму інформаційного запиту та були задоволені судом.

  Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно перебувають на особистому контролі голови суду і керівника апарату суду.

В суді постійно ведеться робота суддів та працівників апарату суду над підвищенням свого професійного рівня, моральних якостей, підвищення етики поведінки.

Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у Ленінському районному суді м. Харкова забезпечується всебічний та своєчасний розгляд звернень громадян, порушених у них проблем та оперативне їх вирішення.

 

 

              

І Н Ф О Р М А Ц І Я

щодо розгляду звернень громадян у Ленінському районному суді м. Харкова

у першому півріччі 2019 року

 

Розділ А. Надходження звернень (заяви, скарги, пропозиції) громадян

Періоди звітності

Залишок звернень на початок звітного періоду

Надійшло звернень за звітній період

Усього

у тому числі

Звернення, що надійшли від

(з гр. 3)

Строки розгляду звернень

(з гр. 3)

Залишок нерозглянутих звернень

(з гр. 3)

 

Заяв, пропозицій

скарг

Громадян

Народних депутатів

Вищих органів влади

Юридичних осіб

Інших осіб

Усього розглянуто звернень

У тому числі

 

усього

з них повторних

 

До 5 діб

До 15 діб

До 30 діб

До 45 діб

більше 45 діб

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

 

Попередній аналогічний звітний період

 

0

12

12

4

8

0

12

0

0

0

0

12

5

7

0

0

0

0

 

Звітний період

0

22

22

14

8

1

22

0

0

0

0

12

17

5

0

0

0

0

 

 

 

Розділ Б. Результати розгляду скарг громадян

 

Періоди звітності

 

Усього скарг (гр.5 розділ А)

Розглянуто скарг

Скарги визнані

(з гр. 3)

Реагування на причини

надходження (з гр. 2)

усього

                                      у тому числі

Зали-

шено

без

розгляду

або роз”ясне-но повно-

важення

Залишок

нероз-

глянутих

скарг

обгрун

тованими

необгрун

  тованими

Притяг-

нення до дисциплінарної

відповідальності

працівників     апарату

суду

 

інше

відповідь

надано судом

 

надіслано за належністю

 

1

2

3

4

 

5

6

7

8

9

 

10

Попередній аналогічний звітний період

 

8

8

8

0

0

0

2

6

0

1*

Звітний період

8

8

8

0

0

0

3

5

0

0

*зменшення розміру преміювання

 

Розділ В. Категорії скарг

Періоди звітності

Скарги отримано на (з гр. 5 розд. А)

Процесуальні дії суддів

Поведінку працівників суду

організацію

роботи

суду

інше

всього

у т.ч. тяганину

з розгляду справ

всього

у т.ч. суддів

1

2

3

4

5

6

 

Попередній аналогічний звітний період

 

3

1

0

0

4

0

Звітний період

4

3

0

0

3

1

 

   

В.о. голови

Ленінського районного суду                                               В.В. Вікторов

м. Харкова